Κρεμμύδι: Ένας πολύτιμος σύμμαχος για την υγεία

Ελάχιστοι άνθρωποι γνωρίζουν την ευεργετική επίδραση που έχει το κρεμμύδι στην προστασία του οργανισμού. Με την καθημερινή κατανάλωση του κρεμμυδιού εξασφαλίζουμε σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C ενώ παράλληλα διαθέτει αρκετές αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

Αναφέρεται ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι το είχαν εντάξει στην καθημερινή του διατροφή καθώς είχαν διαπιστώσει πόσο ωφέλιμο είναι για την υγεία του ανθρώπου. Ο πατέρας της Ιατρικής, ο Ιπποκράτης, τόνιζε ότι το κρεμμύδι εκτός από τρόφιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως φάρμακο και αποτελεί παράγοντα υγείας και μακροζωίας.

Ένα κρεμμύδι μεσαίου μεγέθους που δεν έχει πολλές θερμίδες μπορεί να καλύψει το 20% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C. Διαθέτει ικανοποιητικά ποσοστά φυλλικού οξέος, μαγγανίου και καλίου. Ενώ παράλληλα μπορεί να παρέχει το 10% της αναγκαίας ημερήσιας δόσης σε βιταμίνη Β6.

Στο κρεμμύδι συναντάμε, και ιδιαίτερα στις εξωτερικές του στρώσεις, αρκετές αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η κερσετίνη, η οποία έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

Αποτελεί έναν φυσικό ρυθμιστή του σακχάρου καθώς είναι καλή πηγή χρωμίου που έχει την δυνατότητα να μειώνει τα επίπεδα σακχάρου ενώ αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης στο αίμα.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε και την αντικαρκινική του δράση. Είναι ένα λαχανικό που συμβάλλει στη μείωση της εμφάνισης του καρκίνου.