Πώς οδηγώ με ασφάλεια σε παγωμένο δρόμο

Το να γνωρίζουμε πώς θα οδηγήσουμε σε ένα δρόμο με πάγο ή χιόνι μπορεί να είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο, ειδικά στην χώρα μας που δεν είμαστε συνηθισμένοι στις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε οκτώ συμβουλές για να κρατήσουμε εμάς και τους άλλους ασφαλείς σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες.

1. Επιβραδύνουμε

Η νούμερο ένα συμβουλή είναι η χαμηλή ταχύτητα. Αν είναι να αργήσουμε στην δουλειά είναι προτιμότερο από το να μην φτάσουμε ποτέ. Πρέπει να υπολογίζουμε έως και 50% περισσότερο χρόνο από μια συνηθισμένη μέρα.

2. Οδηγούμε ακολουθώντας τα ίχνη των άλλων οχημάτων

Τα ίχνη από άλλα οχήματα παρέχουν σημεία πρόσφυσης για τα ελαστικά του οχήματος μας. Δεν θα χρειαστεί να οργώνουμε το χιόνι. Οδηγούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια ακολουθώντας έναν ήδη πατημένο δρόμο.

3. Κρατάμε αποστάσεις

Πρέπει να αυξήσουμε την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα όταν οδηγούμε σε δρόμο με πάγο ή χιόνι. Δεν μπορούμε να φρενάρουμε το ίδιο γρήγορα λόγω της έλλειψης πρόσφυσης, επομένως εάν ένα όχημα σταματήσει ξαφνικά μπροστά μας, χρειαζόμαστε επιπλέον απόσταση για να αποφύγουμε την σύγκρουση.

4. Σταματάμε στο φανάρι νωρίτερα από το κανονικό

Αυτή η συμβουλή είναι μια υπενθύμιση ότι το φρενάρισμα είναι πιο δύσκολο σε πάγο και χιόνι. Ξεκινάμε λοιπόν να φρενάρουμε στα φανάρια πολύ νωρίτερα. Αν πας με πιο αργή ταχύτητα, μπορεί να επιβραδύνει και πιο ομαλά το όχημα όταν χρειάζεται. Έτσι, θα γλυτώσουμε ένα πιθανό και επικίνδυνο γλίστρημα. Ακόμη, και εάν το όχημα μας διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS), δεν θέλουμε να το χρησιμοποιούμε κάθε φορά που σταματάμε. Το σταδιακό φρενάρισμα θα επιτρέψει στα ελαστικά να διατηρήσουν την πρόσφυση στο δρόμο.

5. Φρενάρουμε και επιταχύνουμε σε ευθεία πορεία

Μην προσπαθήσετε να φρενάρετε και να στρίψετε ταυτόχρονα. Εκτελούμε αυτές τις ενέργειες μία κάθε φορά. Το φρενάρισμα σε ευθεία γραμμή επιτρέπει σε όλη τη δύναμη πέδησης να ενεργεί προς την ίδια κατεύθυνση. Όταν πλησιάζουμε μια στροφή με σήμα ΣΤΟΠ προσπαθούμε να επιβραδύνουμε πριν από την στροφή, ώστε να μειώσουμε την πιθανότητα υποστροφής. Ομοίως, δεν επιταχύνουμε όταν βρισκόμαστε στη μέση μιας στροφής. Κάτι τέτοιο μπορεί να αλλάξει την πρόσφυση είτε στα μπροστινά είτε στα πίσω ελαστικά και να χάσουμε τον έλεγχο.

6. Οδηγούμε χωρίς ξαφνικές σπασμωδικές κινήσεις στα χειριστήρια

Ένας γενικός κανόνας ορίζει, ότι όταν οδηγούμε σε ένα παγωμένο δρόμο χρησιμοποιήσουμε λιγότερο το φρένο, το γκάζι και αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις στο τιμόνι. Γενικότερα, επιβραδύνουμε και εξομαλύνουνε όλες μας τις κινήσεις για μια ασφαλέστερη οδηγική εμπειρία.

7. Φροντίζουμε να έχουμε γεμάτο ρεζερβουάρ

Εφόσον γνωρίζουμε ότι αναμένεται κακοκαιρία φροντίζουμε να διαθέτουμε επάρκεια καυσίμων. Ακόμη, κι αν το ρεζερβουάρ μας δεν είναι άδειο, συμπληρώνουμε, ώστε να έχουμε άφθονο καύσιμο για τις επόμενες μέρες. Καταρχάς, θα μας χρειαστεί γιατί θα αυξηθεί ο χρόνος προθέρμανσης του κινητήρα. Επίσης, ίσως εγκλωβιστούμε στο μποτιλιάρισμα και πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για την θέρμανση του οχήματος.

8. Διαθέτουμε χιονοαλυσίδες και άλλες προμήθειες

Οι χιονοαλυσίδες είναι απαραίτητες για το χειμώνα. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα χρειαστούν. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουμε πώς θα τις περάσουμε, γιατί οι περισσότεροι έχουν μεν αλυσίδες στο αυτοκίνητο αλλά δεν ξέρουν τίποτα για την τοποθέτηση. Επίσης, καλό είναι να έχουμε και γάντια εργασίας που θα προστατεύσουν τα χέρια μας από τις λάσπες και το κρύο. Επιπρόσθετα, χρειάζεται να έχουμε και έξτρα νερό τόσο για το όχημα, αλλά και πόσιμο για εμάς και τους άλλους επιβάτες σε περίπτωση εγκλωβισμού.